Le Kafé de Los Muestros



Un dimanche par mois, Aki Estamos ! association des Amis de la Lettre Sépharade ! organise un
Kafé de Los Muestros sur un thème différent. Le Kafé de Los Muestros est l'occasion de se retrouver, de rencontrer un auteur venu parler de son livre, de voir un film ou un exposition, d'écouter des musiciens ou un conférencier, de réaliser une visite, de jouer (ou d'apprendre à jouer) la Pastra, la Tavla ou le Loto et de terminer l'après-midi en dégustant quelques unes de nos spécialités. Une modique participation est demandée aux participants.


« El fostan de pitagra »

Para markar la sefte de l’anyada del « Kafe de Los Muestros », delantre de una treintena de partisipantes muy interesados, la tadre d’alhad 30, Mathilde Elias-Pessah i Evelyne Nahmias pezentaron i dedikaron sus livro «La robe couleur abricot, el fostan de Pitagra, enfances sepharades» al primer piano de la « Casa Del Campo », una kavane serka de la Republique.
Las dos amigas ke moravan en la mizma okela de la rue Sedaine en Paris (maale ande bivian muntchos djudyos vinidos de Turkia) eskrivyeron un livro de rikuerdos de sus tchikes bacho la forma de letras ke se enviavan entre eyas.Kon muntcha emosyon, relatan kozas tchikas i grandes de la vida de kada dia kon sus famias : komidas, etchos de sus padres, fyestas… Kada uno i una pudo avlar kon Mathilde i Evelyne, bever un kafe i gostar un pedasiko de pitagra. Poko konosida en Fransya, la pitagra o el pistil komo la yaman los Selaneklis o l'amardin komo la yaman los Turkos, se puede deklinar tanbyen en marmelada o en albondigas envolvidas d’asukar kristal.


Isacco Hazan

Une histoire de la Catalogne juive

conférence du 23 janvier 2011 à l'Alliance Israélite Universelle


Comments